Diagnose Nieuws

Sergoyne Diagnostics maakt jongeren warm voor STEM

Sergoyne Diagnostics maakt jongeren warm voor STEM

Sergoyne Diagnostics maakt jongeren warm voor STEM

07/3/2019

Onderwijs en bedrijfsleven, LKQ Belgium doet mee!

Sergoyne Diagnostics maakt jongeren warm voor STEM.Jeroen Vertongen van Sergoyne Diagnostics, het trainings- en opleidingscentrum van LKQ Belgium, neemt deel aan ‘Vlajo STEM-Ondernemers voor de Klas’, het grootste onderwijsproject tussen scholen en bedrijven in Vlaanderen, georganiseerd door Vlaamse Jonge Ondernemingen vzw (Vlajo).

Een samenwerking met structurele partners Pulse Foundation en projectpartners essenscia vlaanderen, Agoria en Volta.

Tijdens een interactieve gastles vertelt Jeroen Vertongen in Technische Scholen Mechelen over zijn ervaringen binnen het bedrijfsleven.Zo wil Sergoyne Diagnostics, maar ook LKQ Belgium, de werknemers van de toekomst beter leren kennen. Jongeren kunnen zich via deze gastles een beter beeld vormen over een loopbaan in wetenschap, technologie en techniek.

Door deze deelname hoopt Jeroen Vertongen jongeren te stimuleren om te kiezen voor een STEM-studierichting of -beroep.

Jeroen Vertongen: "Het is belangrijk dat we onze technologische kennis die we dagelijks gebruiken in het bedrijfsleven, dat we die met veel passie en fierheid over kunnen gaan brengen naar jongeren.

En STEM gaat heel erg breed, en wordt ingezet ook natuurlijk in onze branche, die van automotive en mobiliteit. Maar natuurlijk wordt wetenschap en techniek ook gebruikt op vlak van milieu, gezondheid, connectiviteit, etc."

Vlajo STEM-Ondernemers voor de Klas is een initiatief dat Jeroen Vertongen en zijn afdeling een warm hart toedraagt. Eerder ondersteunden zij ook De Dag Van De Wetenschap, waarop zij kinderen en jongeren wegwijs maakten in de technologie van de zelfrijdende auto.

Jeroen Vertongen werd persoonlijk door Françoise Chombar (CEO Melexis, Boegbeeld STEM, Ondernemers voor de Klas) aangemoedigd om zich te engageren, en zijn passie voor technologie door te geven aan leerlingen van het 4e, 5e, 6e en 7e secundair onderwijs.

Jeroen Vertongen: "Dat we het onderwijs danig moeten gaan ondersteunen, dat is een feit.

De technologische vooruitgang en de ontwikkelingen op de markt en in het bedrijfsleven gaan nu zo hard, dat ik persoonlijk voorstander ben, dat het bedrijfsleven mee het onderwijs gaat helpen en bijstaan. 

Immers zonder ondersteuning, krijgen we later potentiële medewerkers over de werkvloer, die de nodige skills ontbreken.

We moeten jongeren, jongens én meisjes, hard stimuleren om meer voor technologie en STEM te gaan kiezen.

 

 

 

 

 

Opmerkingen of vragen? Reageer hier...