Artikels

Lancering LAUNCH Golo CarCare en Golo-4

Lancering LAUNCH Golo CarCare en Golo-4

Lancering LAUNCH Golo CarCare en Golo-4

17/12/2015

 

Vanaf januari is diagnose op afstand mogelijk dankzij de Golo van Launch.

Een storingslampje in het dashboard gaat opeens branden. Het gebeurt vaak als men met de auto onderweg is en (daardoor) de vertrouwde werkplaats niet in de buurt is.

In januari 2016 introduceert Sergoyne Diagnostics / Launch Tech Benelux de Golo Carcare en de Golo-4 waarmee een nieuwe dimensie aan de diensten van de werkplaats worden toegevoegd. Dankzij deze speciale 16-polige OBD connectoren is het voortaan mogelijk om op afstand diagnose uit te voeren. Dat betekent onder meer voor garagehouders in de aftermarket dat zij –ongeacht de locatie- met een Golo-connector voertuigen op afstand kunnen volgen, uitlezen en mogelijk weer op weg helpen.


De Launch Golo Carcare, is bruikbaar op ongeveer 60 automodellen van Europese, Aziatische en Amerikaanse autofabrikanten (bouwjaar ’96 en jonger). De connector wordt eenvoudig geplaatst op de OBD II aansluiting van het voertuig en is compatibel met de Launch diagnosesystemen CRP229, Pad II, X-431 Pro of X-431 Pro 3. Software van het betreffende voertuig wordt geïnstalleerd op de Smartphone van de klant. De Golo Carcare connector maakt met de diagnose-apparatuur van de garage verbinding door middel van een speciale App op de smartphone (Android of IOS) of tablet van de automobilist en zendt live data via bluetooth door. Voor het Golo Carcare gebruik is geen extra data-abonnement nodig.

De Launch Golo Carcare biedt een hoop voordelen voor autobedrijven en hun klanten: “Het is voor automobilisten niet meer nodig om naar de werkplaats te rijden om zijn of haar auto uit te laten lezen of foutcodes te laten wissen. Iedereen is tegenwoordig in het bezit van een smartphone waardoor er in de auto internetverbinding is. Met behulp van de Golo Carcare kan een garagist zodoende vanuit de eigen werkplaats in het stuursysteem van het voertuig van de klant kijken en vervolgens een diagnose stellen. Is het bij een brandend waarschuwingslampje nog verantwoord om verder te rijden, is het noodzakelijk de dichtstbijzijnde garage op te zoeken of dient ter plekke assistentie verleend te worden? Moet er inderdaad een monteur op pad gestuurd worden, dan kan hij gelijk de specifiek benodigde onderdelen meenemen. Op deze manier is het voor de automobilist een veilig gevoel om op pad te gaan in de wetenschap dat op afstand autotechnici ‘met je meekijken’ en dat hulpeloos langs de kant van de weg staan tot het verleden behoort.”

OBD diagnose verandert dus voor zowel de reparatiewerkplaats als de automobilist door beide partijen op afstand met elkaar te verbinden. Dat is allemaal mogelijk met de speciale 16-polige OBD Golo Carcare of de Golo4.

Het verschil tussen de Launch Carcare en de Golo 4 is dat de Golo4 een eigen SIM kaart heeft en is vanuit de werkplaats direct benaderbaar zonder gebruik te maken van de Smartphone van de klant. Beschikt GPS en zodoende kan altijd bekeken worden waar de auto staat, hoe er wordt gereden, of er storingen zijn etc. De Golo 4 is daarom bij uitstek geschikt voor onder andere autodealers, taxibedrijven, lease- en verzekeringsmaatschappijen, vervoersbedrijven, autoverhuur, koeriersbedrijven en pechhulp onderweg.


De kenmerken en voordelen in het kort samengevat:

1. Voor gebruik in voertuigen vanaf bouwjaar 1996

2. Communicatie met Launch Android diagnose apparatuur

3. Realtime data weergave

4. Lezen en wissen van codes

5. Spraak- en tekst communicatie tussen werkplaats en de klant

6. Compatibel met alle Apple en Android-apparaten

7. Geen extra gegevens nodig

De klant kan met vertrouwen op weg gaan inde wetenschap dat zijn werkplaats hem overal ter wereld kan bijstaan!

De Golo4 hoort zoals de Carcare bij een voertuig en is niet herprogrammeerbaar. Wil een garagebedrijf zijn klant assisteren bij een sporadische storing, dan is Golo4 Werkplaats de uitkomst. Deze is wel programmeerbaar en na gebruik te formatteren. Ideaal voor een hogere servicegraad. Met de Golo4 kunnen taxibedrijven aan hun klanten mobiel internet aanbieden.

Het gebruik

Alvorens van de Golo in gebruik te kunnen maken dient de speciale App te worden geïnstalleerd. De Golo-App kan men downloaden van de App-store bijvoorbeeld Google Play (Android) en App-Store (iOS). Na installatie dient u zich op de GOLO App te registreren en voer de gevraagde informatie in. Na registratie wordt het systeem automatisch aangemeld.

Nadat u zich geeft aangemeld kunnen de persoonlijke gegevens in [My] – [My Profil] ingevuld worden zoals: profielfoto, gebruikersnaam, ID Tag, regio, contactinformatie, hobby, etc.

Als vierde stap dienen de gegevens van uw auto in de verplichte vakken te worden ingevuld zoals herkomst, kenteken, merk, model, cilinderinhoud, bouwjaar etc. Vervolgens ontvangt u na registratie de GOLO-functies zoals: Begeleiding, SOS, Activiteit, Delen, Contacten, Car Club etc.


Golo diagnose op afstand

Diagnose op afstand kan gaan beginnen na installatie van de Golo-App waarna het Golo-icon op het display van de smartphone of tablet verschijnt. Nu het opstarten van de App krijgt de bestuurder het hoofdmenu van de Golo applicatie te zien. Als hij of zij ‘Remote Diagnosis’ (diagnose op afstand) wil uitvoeren, dient de ORANJE KNOP ‘Reservation’ gekozen te worden. Vervolgens kan men de werkplaats die wordt gezocht ‘linken’. De werkplaatsen zijn gerangschikt op afstand. Maak een keuze en bevestig dit in de rechterbovenhoek.

In de volgende stap kunnen diverse opties worden geselecteerd die naar de werkplaats gestuurd worden, waardoor de werkplaats een gerichte service kan aanbieden.

Vervolgens worden de bedrijfsgegevens en details van de gekozen werkplaats getoond. Desgewenst kan men op een landkaart zien waar de werkplaats is. Kiest men om daar heen te gaan, click dan op ‘Route Plan’.

Voor diagnose op afstand dient op de GROENE KNOP ‘Remote Diag’ geduwd te worden om een verzoek naar de gekozen werkplaats te sturen. De werkplaats ontvangt de boodschap op het iPublic platform, X-431 Pro/Pro3. Als de werkplaats het verzoek accepteert, sturen ze een bericht voor ‘REMOTE DIAGNOSIS’ (diagnose op afstand) terug. Op zijn op haar beurt moet de klant de oproep van de werkplaats te accepteren waarna diagnose op afstand kan starten. Als de diagnose op afstand wordt gestopt, kan een terugkoppeling (feedback) met de werkplaats worden gemaakt. De klant ontvangt dan een inspectierapport over de storing.

 

Kenmerken: 

Ingebouwde GPS met positie bepaling en bewaking

Ingebouwde G-kracht sensor

Voertuig diagnose op afstand

Voertuig realtime bewaking

Voertuig waarschuwingen

Foutcodes lezen en wissen

Kaart service en locatiebepaling van het voertuig

Rij-route opnemen, afspelen en delen

Online overleg met onderhoudstechnici 

Social platform 

 

Functies zoals:

Onboard WIFI 

Locatie van het voertuig 

Positie bepaling 

Reisoverzicht 

Bandenspanning 

Rijgedrag 

Krachtig remmen / versnellen 

Stationair 

Snelheid 

Diagnose op afstand 

Storing alarm 

Koelvloeistof / batterijtemperatuur 

Voertuig detectie 

Voertuig foutmelding 

Melding koelvloeistof temperatuur

Melding snelheidsovertreding(en) 

 

Om de servicegraad te verhogen wordt een netwerk gecreëerd van alle werkplaatsen die de beschikking hebben over de Launch X431 Pro, Pro3, PADII en CRP229.

Wanneer een gebruiker van de Launch Carcare of Golo4 direct hulp nodig heeft, dan wordt direct doorverwezen naar de dichtstbijzijnde garagebedrijf.

 

Opmerkingen of vragen? Reageer hier...